Και η Β. Μακεδονία ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο FSRU της Αλεξανδρούπολης – Συνάντηση Κοπελούζου-Ζάεφ

Οι δυνατότητες συμμετοχής της Β. Μακεδονίας στο έργο του FSRU της Αλεξανδρούπολης συζητήθηκαν την Τρίτη σε συνάντηση που είχε ο πρωθυπουργός της χώρας, Ζόραν Ζάεφ, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Κοπελούζου, Χρήστο Κοπελούζο.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της κυβέρνησης της γειτονικής χώρας, ο Ζάεφ εξέφρασε το ενδιαφέρον της χώρας του να λάβει μέρος στο έργο, γεγονός που ενισχύει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον μετά τη συμμετοχή της Βουλγαρίας μέσω της Bulgartransgaz.

Η συμμετοχή πάντως των Σκοπίων στο FSRU είναι προφανώς δύσκολη, καθώς, μετά και την επί θύραις είσοδο του ΔΕΣΦΑ, υπάρχουν ήδη πέντε μέτοχοι που έχουν από 20% ο καθένας. Αντίθετα, η δέσμευση ποσοτήτων αερίου από τη γειτονική χώρα θεωρείται μια αμοιβαία επωφελής δυνατότητα.

Υπενθυμίζεται ότι στην υποδομή των 380 εκ. ευρώ, πέραν του Ομίλου Κοπελούζου, συμμετέχουν σήμερα με ποσοστά 20%, η Gaslog (Π. Λιβανός), η ΔΕΠΑ και η Bulgartransgaz, ενώ έχει προαναγγελθεί και επίσημα η είσοδος του ΔΕΣΦΑ.

Σημειώνεται ότι το LNG της Αλεξανδρούπολης σχεδιάζεται να λειτουργήσει στις αρχές του 2023 και θα περιλαμβάνει πλωτή μονάδα εισόδου και επεξεργασίας του LNG, καθώς και αγωγό που θα τη συνδέει με το σύστημα φυσικού αερίου της χώρας μας.

Η χωρητικότητά του θα είναι 170.000 κ.μ. και η ετήσια προμήθεια θα αγγίζει τα 5,5 δις. κ.μ.

Ο Σταθμός ευνοείται ιδιαίτερα από την παρούσα συγκυρία καθώς θα αποτελεί τη μοναδική υποδομή, μαζί με τη Ρεβυθούσα, που δεν θα εξαρτάται από τη διέλευση του καυσίμου μέσω τουρκικών εδαφών. Εκτιμάται έτσι, ότι μπορεί να συμβάλει στην απρόσκοπτη παροχή καυσίμου, ενώ παράλληλα να ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην περιφερειακή αγορά, ανοίγοντας το δρόμο για την μείωση του κόστους τροφοδοσίας με φυσικό αέριο των χωρών της περιοχής.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου δεν επηρεάζεται από την ενδεχόμενη συμμετοχή και άλλων ενδιαφερόμενων εταιρειών στη μετοχική σύνθεση της Gastrade (φορέα υλοποίησης και διαχείρισης της υποδομής). Έτσι, πολύ σύντομα θα ανακηρυχθούν οι προτιμητέοι ανάδοχοι στους δύο διεθνείς διαγωνισμούς για την κατασκευή της υποδομής, ενώ η Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) αναμένεται να ληφθεί εντός του 2020.