Στα σκαριά και νέες αλλαγές στα εργασιακά-τον ερχόμενο Οκτώβριο αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σε σχέση με την προσφυγή του ΣΕΒ ενάντια στην εγκύκλιο της τέως Υπουργού Εργασίας με αντικείμενο την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 11% σε όσους μισθωτούς είχαν κατοχυρώσει, το 2012, επίδομα τριετίας. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ  το εν λόγω επίδομα είχε καταργηθεί το 2014. Συνεπώς οι νυν “δικαιούχοι” των επιδομάτων τριετίας δεν δικαιούνται αύξηση 11%. Σε περίπτωση που το ΣτΕ κρίνει αντισυνταγματική την εν λόγω εγκύκλιο Αχτσιόγλου, τότε θα τεθεί θέμα κατάργησής της, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Θερμά  υποδέχτηκε ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας την τροπολογία που κατέθεσε ο Υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης -ιδίως- για την κατάργηση του ‘’βάσιμου λόγου απόλυσης”.

Από τους σημαντικότερους λόγους της στάσης αυτής των εργοδοτών αποτελεί το γεγονός πως ιδίως η διάταξη περί ‘’βάσιμου λόγου απόλυσης” αποτέλεσε τροχοπέδη στην αύξηση της απασχόλησης και προπαντός των σταθερών συμβάσεων απασχόλησης. Εξάλλου, κυβερνητικοί κύκλοι, μετά την κατάθεση της εν λόγω τροπολογίας, τόνιζαν πως από τον συνδυασμό των πολιτικών της προηγούμενης κυβέρνησης και της εφαρμογής του άρθρου περί “βάσιμου λόγου απόλυσης”, τον Ιούλιο 2019 το ισοζύγιο προσλήψεων-αποχωρήσεων ήταν αρνητικό κατά 14.691 θέσεις.

Με ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ υπογραμμίζει πως η διάταξη που είχε φέρει η προηγούμενη κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ) και πλέον αποτελεί παρελθόν, καθώς καταργήθηκε, αποτέλεσε “το σημαντικότερο αντικίνητρο πρόσληψης με σύμβαση αορίστου χρόνου, ευνοώντας τις μη σταθερές μορφές εργασίας (σύμβαση ορισμένου χρόνου, μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση) και συμβάλλοντας στη στασιμότητα της ανεργίας”.

Από την πλευρά της, η ΓΣΕΒΕΕ, με δικό της δελτίο τύπου, επισημαίνει πως  οι εν λόγω διατάξεις   (σ.σ. οι οποίες βαίνουν, πλέον, προς κατάργηση)  αποτελούσαν “περιττά εμπόδια στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την απασχόληση, όσο και νομικά, όπου έχει επισημανθεί ότι το ελληνικό δίκαιο προστασίας των εργαζομένων ήταν και χωρίς τις διατάξεις αυτές πλήρες και τυπικά και ουσιαστικά”.

Επίσης, ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Νότης Μηταράκης δήλωσε πως  “οι εργοδότες σταματήσαν να προσλαμβάνουν μόνιμους υπαλλήλους αορίστου χρόνου. Ο βάσιμος λόγος απόλυσης ήταν ένα εργαλείο το οποίο οδηγούσε στη μείωση της απασχόλησης. Πρέπει να υπάρχει και μια πραγματικότητα στην αγορά εργασίας. Ο ευρωπαϊκός κοινωνικός χάρτης  λέει ότι μια απόλυση είτε γίνεται για βάσιμο λόγο χωρίς αποζημίωση είτε προβλέπεται αποζημίωση για τον εργαζόμενο, κάτι το οποίο τονίζεται και στη χθεσινή τροπολογία”.

Και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ότι “το θέμα είναι να προστατευτούν οι εργαζόμενοι και να βρουν δουλειές. Είδαμε από τα στοιχεία του ‘Εργάνη’ ότι αυτή η διάταξη που είχε φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούσε να βρει βάση στην αγορά εργασίας ούτε στηρίζεται στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Αυτό που κάναμε είναι ότι εναρμονίσαμε την ελληνική νομοθεσία σε αυτό που προϋπήρχε εδώ και δεκαετίες. Η Ελλάδα έχει ένα πολύ ισχυρό πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων το οποίο φυσικά και θα στηρίξουμε”.

Κύκλοι της αγοράς ανέφεραν στο Capital.gr πως η κατάργηση του “βάσιμου λόγου απόλυσης” μαζί και άλλες παρεμβάσεις της κυβέρνησης στο εργασιακό (π.χ. κατάργηση της “ευθύνης του αναθέτοντος, του εργολάβου και του υπεργολάβου έναντι των εργαζόμενων”) δεν είναι τα μέτρα . Αντίθετα κυοφορούνται και άλλα. Για παράδειγμα, τον ερχόμενο Οκτώβριο αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σε σχέση με την προσφυγή του ΣΕΒ ενάντια στην εγκύκλιο της τέως Υπουργού Εργασίας με αντικείμενο την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 11% σε όσους μισθωτούς είχαν κατοχυρώσει, το 2012, επίδομα τριετίας. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ  το εν λόγω επίδομα είχε καταργηθεί το 2014. Συνεπώς οι νυν “δικαιούχοι” των επιδομάτων τριετίας δεν δικαιούνται αύξηση 11%. Σε περίπτωση που το ΣτΕ κρίνει αντισυνταγματική την εν λόγω εγκύκλιο Αχτσιόγλου, τότε θα τεθεί θέμα κατάργησής της, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Πηγή :https://www.capital.gr

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΣΕΤΕ