Πέτυχε το υδρογόνο – τρένο της Engie στην Ολλανδία – Στενή συνεργασία με την Alstom

Η νέα τεχνολογία στα τρένα είναι πιο ακριβή, αλλά και πιο φιλική στο περιβάλλον, καθώς επίσης πιο ήσυχη από πλευράς θορύβου

Με επιτυχία στέφθηκε το πιλοτικό πρόγραμμα της Engie για τη λειτουργία αμαξοστοιχίας που έχει καύσιμο το υδρογόνο.
Το εν λόγω εγχείρημα έλαβε χώρα στη Βόρεια Ολλανδία μεταξύ 27 Φεβρουαρίου και 11 Μαρτίου. Τα τρένα Coradia iLint φωτεινού μπλε χρώματος είναι δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας Alstom, που φτιάχνει και τα γρήγορα γαλλικά τρένα TGV.
Οι δοκιμές αμαξοστοιχίας χωρίς επιβάτες πραγματοποιήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο των 55 χλμ. Μεταξύ Leeuwarden και Groningen, με ταχύτητα έως και 140 χλμ. Την ώρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η ENGIE παρείχε ανανεώσιμο υδρογόνο και εκμεταλλευόταν τον κινητό σταθμό ανεφοδιασμού. Η Energystock, θυγατρική της Gasunie, μια εταιρεία υποδομής μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου, παρείχε τις υπηρεσίες μετατροπής τους για να διαθέσει ανανεώσιμο υδρογόνο.
Από σήμερα, η ENGIE ανεφοδίασε με επιτυχία το τρένο έξι φορές. Οι αμαξοστοιχίες που κινούνται με υδρογόνο, θα δώσουν το παρών του από το 2024 στις Κάτω Χώρες. Η ENGIE και η Alstom θα συνεχίσουν να συνεργάζονται για την ανάπτυξη αμαξοστοιχιών που θα κινούνται με υδρογόνο.

Περί υδρογόνου

Η νέα τεχνολογία στα τρένα είναι πιο ακριβή, αλλά και πιο φιλική στο περιβάλλον, καθώς επίσης πιο ήσυχη από πλευράς θορύβου, κάτι πολύ σημαντικό για τις πόλεις που θέλουν να μειώσουν τόσο τη ρύπανση από τα ορυκτά καύσιμα (λόγω κλιματικής αλλαγής), όσο και την ηχορύπανση.
Τα τρένα είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνο ατμό και νερό. Η έξτρα παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου, που επίσης διαθέτει το τρένο.

www.worldenergynews.gr

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΣΕΤΕ