Α.Σιάμισιης (ΕΛΠΕ): Δύσκολη και προκλητική χρονιά για την αγορά των καυσίμων το 2021

Θετική συγκυρία η χρονική σύμπτωση του shut down του διυλιστηρίου Ασπροπύργου με τη μειωμένη ζήτηση λόγω πανδημίας και τα εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια διύλισης

Ως το πιο προκλητικό τρίμηνο των τελευταίων δεκαπέντε ετών που ο ίδιος βρίσκεται στον κλάδο του πετρελαίου, περιέγραψε το τρίτο τρίμηνο του 2020 ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων Ανδρέας Σιάμισιης, μιλώντας στους αναλυτές κατά τη διάρκεια του χθεσινού conference call για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου.

Ο κ. Σιάμισιης προέβλεψε ότι οι προκλήσεις που προκαλούν η πανδημία του κορωνοιού και τα επαναλαμβανόμενα lockdown θα συνεχιστούν τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα υπάρξει κάποια ανάκαμψη από την Άνοιξη του 2021 σε συνδυασμό βεβαίως με την προοπτική αποτελεσματικής αντιμετώπισης της πανδημίας, αν και όπως είπε είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί πως θα κινηθεί η αγορά.

Πάντως ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ θεωρεί ότι και το 2021 θα είναι μια δύσκολη και προκλητική χρονιά για την αγορά των καυσίμων την οποία τα ΕΛΠΕ προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν αξιοποιώντας τις όπο,ιες ευκαιρίες εμφανίζονται τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό αλλά και το γεγονός πως τα ΕΛΠΕ είναι ένας πλήρως καθετοποιημένος όμιλος με δραστηριότητες σε όλους τους τομείς της ενέργειας και όχι μόνο στην παραγωγή υγρών καυσίμων μέσω των διυλιστηρίων τους.

Ξεκινά το διυλιστήριο του Ασπροπύργου

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις που προκάλεσαν η μείωση της ζήτησης λόγω πανδημίας, αλλά και τα εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια διύλισης της προηγούμενης περιόδου, ο κ. Σιαμισιής χαρακτήρισε ως θετικό το γεγονός ότι σε αυτή τη συγκυρία συνέπεσε το μεγάλο shut down του διυλιστηρίου του Ασπροπύργου το οποίος διήρκεσε περισσότερο από δυο μήνες.

Το διυλιστήριο αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως αναβαθμισμένο λειτουργικά και περιβαλλοντικά εντός των επομένων ημερών αφού ολοκληρώθηκε ένα πρόγραμμα εργασιών συνολικού κόστους 130 εκατ. ευρώ στο οποίο απασχολήθηκαν με όλους τους κανόνες προστασίας από τον COVID-19 περισσότερα από 2.500 άτομα. Με το shut down τα ΕΛΠΕ στο δυσμενέστερο ιστορικά διεθνές περιβάλλον διύλισης απέφυγαν επιλογές όπως η μείωση της παραγωγή ή διακοπή δραστηριοτήτων, τις οποίες αναγκάστηκαν να κάνουν άλλα διυλιστήρια.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς μετά την απόφαση για το νέο lockdown o Σιάμισιης, σημείωσε ότι μετά τη μικρή ανάκαμψη του προηγούμενου τριμήνου αναμένει ότι η αγορά θα κινηθεί και πάλι σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα.

Δίκαιο αντίτιμο για τη ΔΕΠΑ Διεθνών Δραστηριοτήτων

Υπενθυμίζεται ότι το lockdown της περασμένης Άνοιξης είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης σε καύσιμα κατά 40% και ειδικά στα αεροπορικά καύσιμα κατά 92%. Το προηγούμενο τρίμηνο λόγω του τουρισμού η μείωση της ζήτησης στα αεροπορικά καύσιμα αποκλιμακώθηκε περίπου στο 60% σε σχέση με το 2019 αλλά τα νέα περιοριστικά μέτρα αναμένεται να προκαλέσουν και νέα μείωση.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που έχουν προγραμματίσει τα ΕΛΠΕ για το επόμενο διάστημα ο κ. Σιάμισιης είπε ότι παραμένει το ενδιαφέρον του ομίλου για τις ΑΠΕ και την προώθηση του έργου της Κοζάνης, ωστόσο όπως όλα δείχνουν κάποια μικρότερα έργα θα ετεροχρονιστούν.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ ρωτήθηκε για τη στάση που θα τηρήσει ο όμιλος σε ό,τι αφορά τη ΔΕΠΑ Διεθνών Δραστηριοτήτων η οποία ως γνωστόν περνά στον έλεγχο του δημοσίου μέσω της ΕΔΕΥ. Στα ΕΛΠΕ ανήκει το 35% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας κατ΄ αντιστοιχία της συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο της ΔΕΠΑ. Ο κ. Σιάμισιης σημείωσε ότι τα ΕΛΠΕ προσδοκούν ένα δίκαιο αντίτιμο για την απώλεια της συμμετοχής τους αυτής.

www.worldenergynews.gr